Gambar header

Gambar header
budak sekolah

Mukadimah

| Monday 7 March 2011
Firman Allah: "Dan ketahuilah bahwa harta kalian dan anak-anak kalian itu hanyalah sebagai cobaan dan sesungguhnya di sisi Allah lah pahala yang besar"..Surah Al-Anfaal : 28

Kebahagiaan dan keharmonian masyarakat itu bermula dari  kesejahteraaan sesebuah keluarga yang saling berkait rapat dengan asas dan keutuhan ilmu pengetahuan.

Sistem pendidikan yang berteraskan aqidah merupakan satu cara yang paling berkesan dalam pembentukan peribadi dan kekuatan sesuatu ummah.

"......niscaya Allah akan meninggikan orang-orang yang beriman di antara kalian  dan orang-orang yang diberi ilmu pengetahuan beberapa derajat." Surah Al-Mujadalah : 11


Menyedari pentingnya pendidikan anak-anak (tarbiyatul aulad) maka Sekolah Islam Al-Iman  telah diilhamkan untuk melaksanakan satu tanggungjawab dan amanah Allah SWT serta menyahut seruan masyarakat Islam yang mahu anak-anak mereka dididik berteraskan "aqidah". Sekolah ini telah didaftarkan dibawah Enakmen No.2 Tahun 1988 JAIS.

Memandangkan masalah masyarakat masa kini ibu bapa  haruslah berhati-hati, peka ,sabar dan yakin ketika menentukan matlamat hidup keluarga.

"Ilmu dicapai dengan belajar dan kesabaran dicapai dengan membiasakan diri bersabar"..Hadis Nabi

 

Copyright © 2010 Sekolah Rendah Islam Intergrasi Al-Iman